Bli en aktiv Israel-venn nå!

Bestill flyers som du kan dele ut for å gi familie, venner og naboer mer forståelse for Israel.

Kritiserer Abbas-uttalelser

PLO-leder Mahmoud Abbas holdt lørdag en tale hvor han krever flyktningenes rett til å vende tilbake, full tilbaketrekning til 1967-grensene (inkludert Jerusalem) og frigivelse av alle fanger (inkludert Marwan Barghouti). Abbas sa også at han ikke vil bruke makt mot terrorgruppene, skriver Jerusalem Post. Israels utenriksminister Silvan Shalom gir skarp kritikk av uttalelsene til PLO-lederen som er storfavoritt ved det palestinske ledervalget 9. januar. – Abbas høres ut som Yasser Arafat, og han gjør ingen tiltak for å stanse volden, sa Shalom. Israel ønsker at noen av de 30.000 politimennene på Gaza-stripen utplasseres i områder hvor det blir skutt granater og raketter mot israelske mål. Abbas har ikke vært villig til å gjennomføre et slikt tiltak.

Shalom sammenligner PLO-lederens tale med den aggressive og ekstreme talen Yasser Arafat holdt kort tid etter signeringen av Oslo-avtalen i Washington. – På den tiden sa regjeringen talsmenn hele tiden at dette bare var Arafats startposisjon, men han beholdt dette som utgangspunkt hele tiden, og til og med utviklet dem til det mer ekstreme, sier Shalom. Den israelske utenriksministeren mener Abbas har vært mer moderat i sine uttalelser tidligere. – Siden han overtok som PLO-leder har han snakket om å ta vare på Arafats arv. For oss betyr denne arven terror, sier Shalom.

Kan du hjelpe på én eller flere måter?

1. Bli medlem (fyll ut skjemaet under)
  2. Gi en gave til MIFFs informasjonsarbeid for Israel.
  3. Bestill MIFFs bøker – passer veldig godt som gave både til Israel-venner og folk som er kritiske til Israel.
  4. Bestill flyers med israelernes beste argumenter til utdeling.

Denne artikkelen kan du lese gratis på grunn av over 13.000 MIFF-medlemmer og andre frivillige givere. Men vi trenger støtte fra mange flere nå!

Gi gave her eller Vipps 39881

Bli medlem ved å fylle ut skjemaet under og trykk «send»!

Gi en gave til MIFFs arbeid for Israels sak

Med noen få klikk kan du gi med mobilen din.

Your Cart