I klippet kan du se barneterroristen med en pistol mens han prøver å skyte israelere på gaten. Det var også barn der som heldigvis ble ikke truffet:
אחרי זה בעולם מספרים על זה שבישראל הורגים ילדים! חשוב להפיץ את התיעוד הזה וחשוב להבין איך הם גדלים להיות מחבלים שטופי שנאה כבר מגיל קטן! https://t.co/wZMt8SzoI3
— יוסף חדאד – Yoseph Haddad (@YosephHaddad) January 28, 2023
Før Muhammed begikk terrorangrepet, skrev han følgende melding i skoleboken sin: – Allah, seier eller martyrium. Tilgi meg, mor, du vil være stolt av meg.
Terroristen er en elev i åttende klasse ved Al-Furqan Islamic School for Boys i Shuafat i Øst-Jerusalem, hvor han ble undervist i de palestinske selvstyremyndighetenes skolepensum.
De palestinske selvstyremyndighetenes skolepensum, som Muhammed har blitt undervist i de siste månedene, oppfordrer til vold og drap på israelske jøder, antisemittisme, glorifisering av jihad og martyrium.
IMPACT-se har gjennomgått barneterroristens skolepensum fra i år og det som i tidligere år har blitt brukt til undervisning ved Al-Furqan Islamic School. Innholdet i skolens læreplan er skremmende – barn blir oppfordret til å begå vold og jihad, barna blir utsatt for antisemittisk propaganda og oppfordret til å ofre livet mens de dreper jøder.
Muhammed lærte for eksempel om leseforståelse via en selvmordsbombehistorie der palestinere «skar strupen på fiendtlige soldater» og «bar eksplosive belter», ledsaget av en illustrasjon av israelske soldater skutt og drept av en bevæpnet palestinsk mann.
I en lærebokleksjon om islamsk utdanning utgitt av de palestinske myndighetene (PA), er et helt kapittel dedikert til undervisning i martyrdød, som er «obligatorisk» for å avvise fienden, at det er hederlig, vil bli hyllet og vil gi tilgang til paradis . Elevene får i oppdrag å skrive om palestinsk martyrium og lære at de som ikke ofrer livet er svake.
Jøder beskrives som konspiratoriske, mektige, onde og urene, noe som beskrives som en trussel mot islams hellighet. En lærerveiledning for lærere i 7. klasse sprer løgner om at jøder knuste barnas hoder, satte fyr på dem og kastet dem i brønner. Israelere beskrives som sataniske i et dikt i en skolebok om det arabiske språket, og barna oppfordres til å frigjøre Al-Aqsa-moskeen i Jerusalem.
I vitenskapelige lærebøker blir Newtons andre lov undervist med et bilde av en maskert palestinsk gutt som sikter en sprettert mot israelske soldater. Elevene blir spurt: – hvilke krefter påvirker gjenstanden etter at den er kastet fra sprettert?
Det meste av realfagsundervisningen Muhammad og klassekameratene hans har fått, har blitt brukt til å lære barna å hate. Her er et eksempel fra biologitimene – elevene blir spurt om hva som skjer med de indre organene til en israelsk soldat når han blir truffet av en voldsom kollisjon.
FN-organet UNRWA bruker de samme lærebøkene – også med støtte fra EU, inkl. Norge og USA. UNRWA har nettopp startet en internasjonal kampanje for å samle inn flere midler. Vil Norge gi UNRWA enda flere millioner skattekroner? (Lenke til miff.dk)
Landene som fordømte terrorangrepet begått av barneterroristen sist lørdag er blant de palestinske myndighetene og UNRWAs største givere, og størstedelen av deres bistand går til det palestinske utdanningssystemet. «Når vil giverlandene våkne opp og innse at deres skattebetalere er med på å finansiere trening i terror som koster israelske barn, kvinner og menn livet?», spør IMPACT-se sin direktør Marcus Sheff.
Denne artikkelen er skrevet av Rika Sissi Greenberg for miff.dk og bearbeidet for miff.no av Kjetil Ravn Hansen.