Den israelske popstjernen Noa Kirel gikk tirsdag 9. mai videre til finalen i Eurovision Song Contest. Etter opptredenen har det israelske bidraget fått enormt med oppmerksomhet i sosiale medier, skriver Israel Hayom.
Skal man tolke responsen i sosiale medier ligger hun godt an til å vinne.
Allerede én dag etter opptredenen nådde den israelske popstjernen én million følgere på TikTok. I tillegg har hun fått over 100.000 følgere på Instagram. Kirels sang «Unicorn» fikk i løpet av kort tid over én million visninger på YouTube, langt mer enn den svenske favoritten Loreen.
På Eurovisions offisielle Instagram-side har Kirels opptreden slått nye rekorder med over fire millioner visninger, mot Loreens 1,5 millioner visninger. «Unicorn» er det mest søkte ordet i Storbritannia og sangen trender på Spotify i Finland, Island, Irland, Spania og Storbritannia.
Men til tross for at Kirel er svært populær i sosiale medier er hun likevel ikke favoritt til å vinne konkurransen, som i år arrangeres i Liverpool.
Bookmakerne har fortsatt Loreen som favoritt, mens den israelske popstjernen ligger på sjette plass. Uansett blir det opp til TV-seerne å bestemme hvem som vinner finalen, som går av stabelen lørdag 13. mai.
Her kan du se Kirels opptreden fra semifinalen 9. mai: