Ifølge Google Analytics hadde miff.no 15.132 økter/ besøk torsdag 28. mai. Dette er mye mer enn alle tidligere dagsrekorder for besøk på nettsiden. Til sammenligning lå dagsbesøket under statsbesøket til president Shimon Peres i overkant av 3.000.
Over 80 prosent av besøkene er klassifisert av Google som nye besøk. Tidligere i mai måned har andelen nye besøk ligger i overkant av 30 prosent.
Tallene betyr at over 10.000 nye brukere var innom miff.no torsdag.
De kom innom for å lese hvordan Utdanningsdirektoratet spredte usannheter om Israels «Mur» og serverte Mads Gilberts mest bloddryppende SMS på norskeksamen. De kunne også lese reaksjoner fra sjokkerte elever.
I tillegg er det titusenvis som har sett MIFFs omtale av eksamenen på Facebook.
Kort tid etter at eksamen var avsluttet, bestilte MIFF målrettet annonse på Facebook rettet til brukere i aldersgruppen 16-20 år. Bare 16 timer senere har den generert over 2700 klikk inn på miff.no. På grunn av annonsens aktualitet har dette kostet MIFF kun 31 øre per klikk.
Gi din støtte til MIFFs Facebook-kampanjer til konto 78770654539 eller gi online med kredittkort ved å klikke her.