I over 1400 år er det jødiske folket blitt undertrykt og forfulgt av arabiske og muslimske grupper i Midtøsten. Helt fra jødene begynte å gjenoppbygge en stat i sitt historiske og religiøse kjerneland, ble de møtt med avvisning, hatkampanjer, vold og terror.

Etter at arabiske land ble selvstendige fra europeiske kolonimakter, kom forfølgelsen av jødene tilbake med full styrke. Jødene som var en minoritet på omlag 2 prosent spredt omkring i Nord-Afrika og Midtøsten for hundre år siden, har etablert en stat på mindre enn 0,2 prosent av landområdet.

Selv om jødenes fiender har drevet dem ut av 99,8 prosent av området, fortsetter de krigen mot jødene i Israel. 7. oktober-massakren var en del av denne krigen. Det er også palestinske myndigheters hatopplæring og belønningssystem for terror.

Denne krigen må ta slutt!

Dessverre er det sterke krefter i Norge som støtter kampen for å undergrave verdens eneste jødiske statIsrael er i flere tiår blitt  demonisert av NRK, nyhetsbyrået NTB og andre medier. Norske skolebøker og den statsfinansierte elevsiden fn.no er fulle av feil om Israel. Etter 7. oktober 2023 har også regjeringen, med Jonas Gahr Støre og Espen Barth Eide i spissen, markert seg som noen av de mest anti-israelske politikerne i Europa. 

Denne propagandakrigen må ta slutt nå!

Hvis du er enig, bli medlem av MIFF nå!

Dersom du ikke vet hva du skal tenke om Israel

 

Dersom du støtter det jødiske folkets rett til sitt nasjonale hjemland i Israel

 

Dersom du allerede er medlem av MIFF

En lang rekke ganger, lenge før Gaza-krigen i 2023, er Israel blitt anklaget for folkemord mot palestinerne. Anklagen er blitt framsatt for å demonisere verdens eneste jødiske stat. 

Da PA-president Mahmoud Abbas besøkte Tyskland i 2022, anklaget han for eksempel Israel for å ha «begått 50 Holocaust» mot palestinerne. I Holocaust ble to tredeler av Europas jødiske befolkning drept av nazistene. Som kontrast har antallet arabiske innbyggere i Gaza og Vestbredden (Judea og Samaria) økt med fire hundre prosent etter 1948. Folkeveksten skjøt fart etter at Israel fikk kontroll over områdene i 1967.

Les mer på temasiden Løgnanklagene mot Israel om folkemord og etnisk rensning og artikler relatert spesielt til Gaza

7. oktober 2023 gjennomførte Hamas og Islamsk Jihad, støttet av Iran, den største massakren på sivile jøder siden Holocaust. Over 1200 israelere ble drept (kart, bilder og videoer), 251 kidnappet og over 4.800 skadet. Helt siden etableringen i 1988 har Hamas uttrykt drømmen om å utslette Israel og begå massakrer mot jøder. Bare israelske sikkerhetstiltak har forhindret dette tidligere. Bare israelske forsvarstiltak mot Hamas kan hindre at det skjer igjen. Hamas sier at de vil gjenta slike massakrer inntil Israel er utslettet.
 
8. oktober 2023 gikk også Hizbollah inn i krigen. De truet Israel med 150.000 raketter fra Sør-Libanon. Hizbollah er en shia-muslimsk terrororganisasjon som opererer i Libanon på vegne av Iran. Hizbollah står på terrorlistene til USAEUCanada og Australia, og er forbudt i Tyskland.
 

I 2014 påpekte MIFF de mange likhetene mellom Hamas og Islamsk Stat. Dessverre ble varslene ignorert av de fleste politikere og medier i Norge. Det ultimale målet til Hamas er systematisk blitt fordreid av for eksempel NRK.

Palestinske selvstyremyndigheter (PA) belønnet de etterlatte til de drepte terroristene med 20.000 kroner i en første utbetaling, senere kommer 3.800 kroner i måneden på livstid. Belønningen av terror er sponset av dine skattepenger.

De palestinske terroristene rykket inn i israelske landsbyer på en sabbatsmorgen, og israelske grensevakter ble tatt på sengen. De drepte et stort antall sivile – eldre, kvinner, barn – dødstallene har nå oversteget 1200. Som Islamsk Stat dokumenterte de sine egne krigsforbrytelser og forbrytelser mot menneskeheten i videoklipp. Omkring 250 mennesker ble tatt som gisler.

MIFF vet nøyaktig hvordan massakren på 1.200 israelere ble forberedt – og vi kjenner Norges rolle. Etter 7. oktober er det tid for en ny norsk tilnærming til konflikten! De store demokratiene gir klar støtte til Israels forsvarskamp, det samme må Norge gjøre.

At Hamas løslater gislene er det viktigste skrittet for å få til en raskest mulig avslutning på krigen. Se her hvordan du kan hjelpe.

Den redselsfulle krigen i kjølvannet av 7. oktober 2023 er alene ansvaret til Hamas, Iran og deres allierte. Hamas ønsker sivile tap på Gazastripen, sier en tidligere norsk forsvarssjef. Vi skulle så inderlig ønske for de sivile palestinernes skyld, at de fikk være med på fred og normalisering med israelerne. Men deres nasjonale bevegelse er blitt kuppet av de mørkeste, mest destruktive kreftene i verden.

For mer om krigen, se alle MIFFs siste nyhetsartikler og temasider nedover på denne siden.

Det var alltid riktig å støtte Israel. Gjennom århundrer ble det jødiske hjemlandet okkupert av romerske, bysantinske og ulike muslimske imperier [se tidslinje]. Jødene beholdt hele tiden sin sterke tilknytning til landet.

Dersom flere hadde støttet en jødiske statsdannelse for hundre år siden, kunne jødene hatt et tilfluktssted da nazistene startet med sin utryddelse. Men arabiske nasjonalister, inspirert av nazistisk antisemittisme, og islamistiske jihadister, skremte britene bort fra å oppfylle løftet om et jødisk nasjonalhjem. De brukte terror for å skremme, da som nå.

Dersom flere hadde støttet Israel på 1950- og 1960-tallet, ville kanskje ikke Egypt og Syria ha våget å mobilisere til krig. Men sovjetisk propaganda ble pumpet ut over Europa, og sakte, men sikkert er resultatene av Israels forsvarskrig blitt fordømt som «okkupasjon».

Dersom flere hadde støttet Israel, ville kanskje ikke Yasser Arafat ha klart å lure Nobelkomiteen og mange andre. Men Amnesty og andre humanitære organisasjoner har tatt opp arven etter Sovjets propaganda, og anklager ordningene som israelere og palestinere avtalte seg i mellom på 1990-tallet for «apartheid».

7. oktober 2023 ble det klart at jødehatende jihadister fortsatt dominerer i kampen mot Israel. Hvis du ikke støtter Israel etter massakren – hvor 1200 israelere ble drept, tusenvis skadet og over 250 tatt som gisler – vil du aldri støtte Israel. Da er det stor fare for at du alltid vil fortsette å være likegyldig.

Du bør støtte Israel fordi hatet som skapte Holocaust fortsatt lever, skrev MIFF i 2014. Du bør støtte Israel fordi Norge står overfor de samme fiender som Israel.

7. oktober 2023 ble det overtydelig hvor korrekt det var. Massakren ble begått av unge palestinske menn som er lært opp til jødehat og jihad på skoler finansiert av Norge.

  • I tredje klasse lærte de å «ofre blodet» for å «eliminere maktrøverne» og «utrydde restene av utlendingene».
  • I femte klasse har de lært at martyrdød og jihad er «den mest viktige mening med livet» og at jøder er «fiender av islam».
  • Terroristene fra 7. oktober lærte i syvende klasse at Israel er «Satans tjener». Da fikk de også lære at «å ofre livet i kamp er det største». Året etter ble de fortalt at barn som deltar i jihad er «sikkerhetsventilen i samfunnet».
  • I tiende klasse ble de fortalt at døden er skjebnebestemt og at jihad er deres kall. «Og vårt rene blod, vil vi ikke spare, vil vi ikke spare, vil vi ikke spare,» blir det messet i en annen skolebok.
  • I tolvte klasse har de lært om å «returnere» med våpen i hånd. Elevene har lært at det betyr at Israel blir borte.

Du må støtte Israel – nå mer enn noen gang. Israel er i en forsvarskrig for å hindre at 7. oktober 2023 aldri mer skal gjenta seg. Hamas skal bli vingeklippet, slik at de aldri mer har militær kapasitet. Iran og Hizbollah skal bli avskrekket. Nå må du støtte Israels forsvarskamp!

Med Israel for fred samler Israel-venner med ulikt politisk ståsted, ulik tro og livssyn. Vi har også forskjellig syn på israelsk politikk. Når det gjelder saker som er omstridt internt i det israelske samfunnet, formidler vi de store gruppenes ulike hovedsyn, uten som organisasjon å ta stilling til spørsmålene.

MIFF sprer informasjon gjennom nettsider, sosiale medier (se over), møter i lokalforeninger og nasjonale konferanser m.m. MIFF forsvarer også Israel i mediene og har aktuelle kampanjer. Etter 7. oktober-massakren er vårt innhold sett mange millioner ganger rundt på de ulike plattformene.

Her er bare noen smakebiter på MIFF-statistikken fra 7. oktober 2023 og fram til 23. september 2024:

  • Vekst fra 11.254 til 14.673 medlemmer i Norge
  • Over tusen nye medlemmer i Danmark og Sverige
  • 53,5 millioner annonsevisninger i Google
  • 4,4 millioner sidevisninger på miff.no
  • Rekkevidde til 2 millioner Facebook-kontoer
  • 6000 nye følgere på Facebook-siden
  • 3800 nye abonnenter på YouTube
  • 2300 nye følgere på TikTok
  • 1800 nye følgere på X
  • 1200 nye følgere på Instagram
  • 2,3 millioner videovisninger på Facebook
  • 1,5 millioner videovisninger på YouTube
  • 1 million videovisninger på TikTok

Les mer om MIFF og bli medlem nå!

Les artikkelen hvor MIFF korrigerer feil som stadig blir framsatt om Gaza og Hamas.

De generelle teknikkene som mediene bruker for å skape et falskt bilde av Israel

1. Konflikter hvor Israel er involvert blir dekket ekstremt mye mer enn andre konflikter som krever mange ganger flere menneskeliv.

2. Israels forsvarskamp blir ikke sammenlignet med andre lands krigføring.

3. Palestinske flyktninger blir nevnt ustanselig, selv om det har gått 75 år siden arabisk side tapte i forsøket på å utrydde den jødiske staten i 1948.

4. Levekårene til palestinerne blir ikke sammenlignet med arabiske naboland.

5. Folkeretten blir manipulert til kun å ramme den jødiske staten, og Israels rettigheter blir nesten aldri nevnt.

Les mer på temasiden Mediedekningen og bestill MIFFs bok Det falske bildet av Israel

Det skapes falske bilder av Israel i norsk skole, ikke bare på grunn av mange feil i læreverkene, men også fordi viktige elementer i det israelske narrativet er helt borte eller svært nedtonet. Klikk her for å lese faktasjekker og for å bestille MIFFs bok Opplært til fordommer.

Ingen verk nevner jødiske flyktninger fra arabiske land, og bare ett læreverk nevner Iran som en aktør i konflikten. Sterke anklager mot Israel blir framsatt, uten at Israels svar får komme fram

Mange skoleelever blir henvist av lærere til FN-sambandets infosider om Israel, Palestina og konflikten. Mange tror fn.no er en «nøytral og god» kilde.

Dette stemmer ikke. MIFF avdekket sommeren 2023 hvordan FN-sambandet misbruker skattepenger til å gi norske barn et falskt bilde av Israel. Organisasjonen er på ingen måte objektiv eller nøytral i forhold til Israel. FN-sambandet gjorde noen rettinger etter MIFFs første faktasjekk, men reagerte deretter med sjikanerende omtale av MIFF.

Selv etter 7. oktober-massakren er FN-sambandet uvillig til å kalle Hamas en terrororganisasjon.

De groveste eksemplene fra nye palestinske skolebøker

Allerede fra første klasse blir væpnet kamp for Palestina fremstilt som noe heroisk. Fra Our Beautiful Language, Vol. 2, Grade 1, 2019, p. 83.
Se hva palestinske barn lærer på skolen.

Vold, martyrdød og jihad er tema gjennom alle tolv år i palestinsk grunnskole. – Ekstreme nasjonalistiske og islamistiske ideer får mer plass enn før, inkludert i matematikk og naturfagene, viser en ny rapport.

Tredjeklassinger leser dikt om å «utrydde restene av utlendingene»

Our Beautiful Language, Vol. 2, Grade 3, 2019, p. 66. (Previously—Our Beautiful Language, Vol. 2, Grade 3, 2018, p. 64.)

Frigjøringen av hele Palestina blir beskrevet i et voldelig dikt for tredjeklassinger. Det er snakk om å «ofre blodet» for å «eliminere maktrøverne» og «utrydde restene av utlendingene».

Flyktningene skal vende tilbake med våpen i hånd

Arabic Language (1): Reading, Grammar, Prosody and Expression, Grade 12, 2019, pp. 84–87. (Previously- Arabic Language (1): Reading, Grammar, Prosody and Expression, Grade 12, 2018, pp. 83–86.)

Nakba (katastrofen) vil ikke ta slutt før alle flyktningene kan returnere med våpen i hånd.

Krev rett til å vende tilbake – Israel er borte

Islamic Education, Vol. 2, Grade 8, 2018, p. 88. (Previously—Islamic Education, Vol. 2, Grade 8, 2017, p. 88.)

Bildet illustrerer hvordan det vil bli når kravet om rett til retur er innfridd – Israel er borte.

Israel er Satans tjener

Arabic Language, Vol. 1, Grade 7, 2019, p. 67. (Previously—Arabic Language, Vol. 1, Grade 7, 2018, p. 66.)

«Hvor er de som vil ri mot al-Aqsa å frigjøre den fra knyttneven til de vantro, fra Satans tjenere?»

Israel utslettet fra kartet

National and Social Upbringing, Vol. 1, Grade 4, 2019, p. 7. (Previously—National and Social Upbringing, Vol. 1, Grade 4, 2018, p. 7.)

Fjerdeklassinger blir vist «Statene i det arabiske hjemland». Et palestinsk flagg vaier over hele området som utgjør Israel, Vestbredden og Gaza. Tilsvarende kart over den arabiske verden – men uten Israel – inngår i skolebøker for femteklassinger og ellevteklassinger.

Jødenes tilknytning til Jerusalem forties

National and Social Upbringing, Vol. 1, Grade 3, 2019, pp. 29, 95. (Previously- National and Social Upbringing, Vol. 1, Grade 3, 2018, pp. 28, 92.)

Tredjeklassinger får vite at Jerusalem er hellig for muslimer og kristne. Jødenes tilknytning til byen, som daterer seg langt lengre tilbake i tid enn kristne og muslimer, blir fortiet.

Historieforfalskning om Jerusalem

Social Studies, Vol. 1, Grade 7, 2019, pp. 60–61. (Previously—Social Studies, Vol. 1, Grade 7, 2018, pp. 61–62.)

Syvendeklassinger blir fortalt at jødenes tilknytning til Jerusalem er historieforfalskning. Jødene blir anklaget for å «bygge nye jødiske synagoger i gamlebyen som aldri tidligere eksisterte». Da Jordan erobret gamlebyen i 1948 ble minst 34 (Raphael Israeli skriver 58) synagoger i byen ødelagt.

Jerusalem vil «spytte ut slagget av utlendinger»

Arab Language, Vol. 1, Grade 10, 2019, p. 18. (Previously—Arab Language, Vol. 1, Grade 10, 2018, p. 17.)

«Artikkelen setter fokus på farene som omgir Jerusalem, slik som de utenlandske senterne som ligger over dens byrom og tar pusten fra den, de utenlandske murer som omgir den, kontrollpostene som begrenser dens bevegelser og de hebraiske bokstaver som truer dens kulturelle karakter. Men dette er Jerusalem – et genuint og hellig land som spytter ut slaget av utlendinger og de som later som [om de har rettigheter i byen].»

De som dør som martyrer får 72 jomfruer i paradis

Islamic Education, Vol. 1, Grade 9, 2019, p. 13. (Previously—Islamic Education, Vol. 1, Grade 9, 2018, p. 12.)

Elever i niende klasse blir fortalt at de som dør som martyrer vil få tilgivelse, være trygge for etterlivet og vil kunne få gifte seg med 72 koner blant jomfruene. Han kan også be for 70 av sine slektninger.

Barn som deltar i jihad er «sikkerhetsventilen i samfunnet»

Islamic Education, Vol. 2, Grade 8, 2018, p. 93. (Previously—Islamic Education, Vol. 2, Grade 8, 2017, p. 93.)

Barn blir oppmuntret til å gjøre jihad for å beskytte hjemlandet og fordrive fienden for Allahs sak.

Jihad handler om væpnet krig

Islamic Education, Vol. 2, Grade 8, 2018, pp. 49–52. (Previously—Islamic Education, Vol. 2, Grade 8, 2017, pp. 49–52)

Boken for åttendeklassinger velger ut seks Koran-vers som definerer jihad som væpnet krigføring. Ingen andre tolkninger blir presentert. Martyrdød er også en del av jihad og det venter lønn for dem som velger denne veien.

München-massakren mot elleve israelske sportsmenn blir støttet som et forsøk på å ramme «de sionistiske interessene i utlandet»

History, Vol. 2, Grade 11, 2019, p. 52. (Previously—History, Vol. 2, Grade 11, 2018, p. 54.)

«Fedayeen (…) forsøkte også å ramme sionistiske interesser i utlandet, slik som München-operasjonen i 1972…»

Martyrdød og jihad er «den mest viktige mening med livet»

Arabic Language, Vol. 1, Grade 5, 2019, p. 20. (Previously—Arabic Language, Vol. 1, Grade 5, 2018, p. 27.)

Femteklassinger blir fortalt at «å gi sitt liv, ofre, kjempe, jihad og streve er de mest viktige meningene i livet».

Martyrene var drivstoffet i intifadaen

History, Vol. 2, Grade 11, 2019, p. 11. (Previously—History, Vol. 2, Grade 11, 2018, p. 11.)

«Blodet av martyrene var drivstoffet som drev intifadaen og ga den kraft til å fortsette.»

Å ofre livet i kamp er det største

Islamic Education, Vol. 1, Grade 7, 2019, pp. 85–89. (Previously- Islamic Education, Vol. 1, Grade 7, 2017, pp. 80–83.)

Et helt kapittel handler om verdien om å ofre seg på ulike måter. «Å ofre livet» er «den mest noble» form for offer, og dette settes i sammenheng med militære helter i tidlig islamsk historie og i palestinernes væpnede kamp i moderne tid.

Palestina går fra Middelhavet i vest til Jordan-elven i øst

Social Studies, Vol. 1, Grade 6, 2019, p. 57. (Previously—Social Studies, Vol. 1, Grade 6, 2018, p. 56.)

Sjetteklassinger skal definere grensene til Palestina. De går «fra Middelhavet i vest, til Jordan-elven i øst». Israel er helt borte fra kartet.

«Jeg ofrer meg for å frigjøre al-Aqsa moskeen»

Islamic Education, Vol. 1, Grade 5, 2019, pp. 65, 103. (Previously—Islamic Education, Vol. 1, Grade 5, 2018, pp. 65, 103.)

Elevene i femte klasse blir oppmuntret til å «ofre seg» for frigjøringen av Al-Aqsa. Helt siden 1967 har al-Aqsa vært kontrollert av en muslimsk organisasjon. Legg også merke til kartet hvor Israel er borte.

Femteklassinger blir oppmuntret til å følge i fotsporene til kvinnelig terrorist

Arabic Language, Vol. 2, Grade 5, 2019, pp. 51–61. (Previously—Arabic Language, Vol. 2, Grade 5, 2018, pp. 51–61.)

Dalal Mugrahbi, som ledet et terrorangrep i 1978, blir hedret i et helt kapittel i skolebok for femteklassinger. 38 sivile israelere, inkludert 13 barn, ble drept i angrepet, 71 ble skadet.

I en bok for niendeklassinger blir det feilaktig hevdet at Mughrabis angrep «resulterte i døden til mer enn 30 soldater».

Vestmuren blir fremstilt som muslimsk

Islamic Education, Vol. 1, Grade 5, 2019, p. 63. (Previously—Islamic Education, Vol. 1, Grade 5, 2018, p. 63.)

«Al-Buraq muren er del av den vestlige muren til Al-Aqsa moskeen og muslimene alene har absolutt rett til den.»

Arealet av Palestina inkluderer Israels areal

Social Studies, Vol. 1, Grade 8, 2019, p. 9. (Previously—Social Studies, Vol. 1, Grade 8, 2018, p. 9.)

Palestina er 27.000 kvadratkilometer får åttendeklassingene lære. Dette er det totale arealet av Gaza, Vestbredden og Israel.

Klassisk antisemittisk bildebruk

History, Vol. 1, Grade 11, 2019, p. 9. (Previously- History, Vol. 1, Grade 11, 2018, p. 9.)

En historiebok for 11. klassinger antyder at jødene kontrollerer verden, og bruker klassisk antisemittisk bildebruk. Teksten lyder: «Kulturell kolonialisme: Den mest farlige formen for kolonialisme, fordi den angriper nasjonens ånd og tro.»

Jøder er «fiender av islam»

Islamic Education, Vol. 2, Grade 5, 2019, pp. 65–66. (Previously—Islamic Education, Vol. 2, Grade 5, 2018, pp. 65–66.)

Skolebarn i femte klasse blir fortalt en antisemittisk myte at jødene forsøkte å drepte profeten Muhammed. Dette blir i stor grad avvist av mainstream islam og er ikke nevnt i Koranen, skriver IMPACT-se. Jøder blir omtalt som «islams fiender».

Jødene er korrupte

Islamic Education, Vol. 1, Grade 11, 2019, pp. 10–16. (Previously—Islamic Education, Vol. 1, Grade 11, 2018, pp. 10–16.)

«Israels barns korrupsjon i landet var og vil bli årsaken til deres utryddelse,» heter det i den religiøse teksten. Elevene blir bedt om å «forklare Israels barns korrupsjon i lys av disse versene.

Brannbomber mot busspassasjerer blir beskrevet som «grillfest»

Arabic Language, Vol. 1, Grade 9, 2019, p. 61. (Previously- Arabic Language, Vol. 1, Grade 9, 2018, p. 61.)

«Det ser ut som det er en grillfest der med brannbomber på en av bussene…»

Blodløgn: «Sionistene satt fyr på al-Aqsa moskeen»

Social Studies, Vol. 2, Grade 7, 2019, p. 49. (Previously—Social Studies, Vol. 2, Grade 7, 2018, p. 52)

«Zionistene satte fyr på Al-Aqsa moskeen 21. august 1969,» sier denne skoleboken for 7. klassinger. Fakta er at brannen ble påsatt av en australsk kristen turist, Denis Rohan.

Å dø er bedre enn å leve

Arabic Language, Vol. 1, Grade 5, 2019, p. 15. (Previously—Arabic Language, Vol. 1, Grade 5, 2018, p. 14.)

Teksten ærer palestinske martyrer. «Å drikke bitterhetens kopp med ære er mye mer søtt enn et godt, langt liv med ydmykelse.»

«Martyrer har mer ære enn oss alle»

Arabic Language, Vol. 2, Grade 6, 2019, p. 35. (Previously—Arabic Language, Vol. 2, Grade 6, 2018, p. 34.)

Hyllest av martyrer blir brukt i undervisning av grammatikk.

Angrep mot soldater i naturfagsboken

Science and Life, Vol. 1, Grade 7, 2019, p. 57. (Previously—Science and Life, Vol. 1, Grade 7, 2018, p. 57.)

Newtons andre lov blir forklart sammen med et bilde av en gutt som angriper soldater med slynge.

Haifa, Jaffa og Jerusalem skal erobres

Our Beautiful Language, Vol. 1, Grade 2, 2019, p. 44. (Previously—Our Beautiful Language, Vol. 1, Grade 2, 2018, p. 42.)

«Vi bærer revolusjonens flamme til Haifa, til Jaffa, til Al-Aqsa, til Klippedomen.»

Politisk propaganda i matteboken

Mathematics, Vol. 2, Grade 7, 2019, p. 97. (Previously—Mathematics, Vol. 2, Grade 7, 2018, p. 97.)

Kravet om rett til å vende tilbake dukker opp i denne matteboken for syvendeklassinger.

Krig i islams navn

Islamic Education, Vol. 1, Grade 11, 2019, pp. 114–115. (Previously—Islamic Education, Vol. 1, Grade 11, 2018, pp. 114–115.)

Jihad blir forklart for ellevteklassinger som kamp mot islams fiender – de vantro. «Vantro skal bli gitt en advarsel før kampen, enten må de underkaste seg islam eller leve under islams styre på islamsk betingelser.»

Israel utslettet fra kartet

Geography, Vol. 1, Grade 10, 2019, p. 10. (Previously—Geography, Vol. 1, Grade 10, 2018, p. 10.)

Israel er borte fra geografikartet for tiendeklassinger. Israelske byer som Jaffa, Haifa, Safed, Tiberias, Akko og Nasaret blir framstilt som palestinske.

Negev ligger i Palestina

Mathematics, Vol. 2, Grade 6, 2019, p. 9. (Previously—Mathematics, Vol. 2, Grade 6, 2018, p. 9.)

Negev-ørkenen blir vist og beskrevet som en del av Palestina.

I en annen skolebok for sjetteklassinger blir elevene spurt om å kalkulere lengden av grensen mellom Palestina og Egypt – den vises som hele lengden mellom Eilat og Middelhavet ved Rafah sør på Gaza-stripen.

Flykapringer blir beskrevet som «operasjoner mot sionistiske mål»

Geography and Modern and Contemporary History of Palestine, Vol. 2, Grade 10, 2019, p. 61. (Previously—Geography and Modern and Contemporary History of Palestine, Vol. 2, Grade 10, 2018, p. 61.)

PLOs flykapring av Pam Am og Lufthansa i 1973, hvor 32 passasjerer ble drept, blir beskrevet som «operasjoner mot sionistiske mål». Det blir ikke kritisert eller stilt spørsmål ved angrepene mot sivil luftfart.

Drapsmenn av sivile, ubevæpnede jøder hylles

Arabic Language (1): Reading, Grammar, Presentations and Expression, Vol. 2, Grade 11, 2019, pp. 34–38. (Previously—Arabic Language (1): Reading, Grammar, Presentations and Expression, Vol. 2, Grade 11, 2018, pp. 32–36.)

Et dikt hyller tre arabere som ble dømt og hengt av de britiske mandatmyndighetene i 1930. Araberne var dømt skyldig i å myrde uskyldige, ubevæpnede jøder under de arabiske opprørene/ massakrene i 1929.

Jødene blir framstilt som løgnere og bedragere

Islamic Education, Grade 12, 2019, p. 21. (Previously- Islamic Education, Grade 12, 2018, p. 21.)

Teksten beskriver jøder på Muhammeds tid som løgnere og bedragere.

Jødiske hellige steder i Jerusalem blir sensurert

Geography, Grade 12, 2019, p. 121. (Previously- Geography, Grade 12, 2018, p. 133.)

Muslimske og kristne turistmål i Jerusalem blir nevnt. Jødiske steder blir ikke nevnt.

Palestinas fiender har brukt bedrag og voldtekt

Arabic Language, Vol. 1, Grade 10, 2019, p. 19. (Previously—Arabic Language, Vol. 1, Grade 10, 2018, p. 18.)

Femteklassinger blir foret med et radikalt nasjonalistisk og religiøst budskap. Palestinas fiender blir anklaet for å ha brukt forfalskning og voldtekt.

Døden er skjebnebestemt, jihad er ditt kall

Islamic Education, Vol. 1, Grade 10, 2019, p. 39-40. (Previously—Islamic Education, Vol. 1, Grade 10, 2018, p. 39-40.)

Døden blir beskrevet som uunngåelig og forutbestemt. Denne teologiske påstand blir direkte knyttet med kallet til å kjempe jihad, uten noen rom for andre tolkninger.

Israel blir dekket av fargene i det palestinske flagget

National and Life Education, Vol. 1, Grade 2, 2019, pp. 8, 13. (Previously—National and Life Education, Vol. 1, Grade 2, 2018, pp. 8, 13).

Andreklassinger blir bedt om å lage omrisset av Palestina med kroppene sine. De blir også bedt om å fargelegge «sitt hjemland» i fargene til det palestinske flagget.

Skolebarn blir oppmuntret til å ofre sitt blod

Arabic Language, Vol. 1, Grade 10, 2019, p. 133. (Previously—Arabic Language, Vol. 1, Grade 10, 2018, p. 133.)

«Og vårt rene blod, vil vi ikke spare, vil vi ikke spare, vil vi ikke spare.»

Løsningen på overbefolkning i Gaza er at de som bor der får flytte inn i Israel

Social Studies, Vol. 2, Grade 9, 2018, pp. 65–69. (Previously—Social Studies, Vol. 2, Grade 9, 2017, pp. 65–69.)

«Løsningen til problemet med overbefolkning i Gaza ligger først og fremst i tilbakevending av flyktningene til deres hjem som de fortsatt har nøkkelen til i Beersheba, Iraq al-Manshiyya, Falluja, Webna, og andre byer, landsbyer, steder og beduinbosteder…»

Israel blir anklaget for overlagt mord på barn

Arabic Language (Vocational Branch), Grade 11, 2018, p. 98

Teksten omtaler en palestinsk dikter. I et dikt «avslører han kriminaliteten til okkupanten og deres feighet når de jager og dreper barn, slik som drapet på denne babyjenten, Iman Hiju, på begynnelsen av al-Aqsa intifadaen i 2001».

Sionistene «etablerte seg med terror, utryddelse og kolonisering»

Arabic Language, Vol. 2, Grade 10, 2019, p. 28. (Previously—Arabic Language, Vol. 2, Grade 10, 2018, p. 27.)

Oppgavetekstene til tiendeklassinger demoniserer sionistene som «kriminelle mordere» som «lo da de drepte sine ofre. Det hevdes også at sionistene etablerte sin enhet på «terror, utryddelse og kolonisering».

[td_smart_list_end]

—————————————-

Hva har dette med deg å gjøre?

Palestinsk pensum og utdanning blir finansiert av dine skattepenger, gjennom norsk bistand til palestinske selvstyremyndigheter. I november har MIFF invitert representanter for IMPACT-se til Norge for å presentere sin rapport for stortingspolitikere og utenriksdepartementet.

Hvis du vil støtte MIFFs opplysningskampanje om de nye ekstreme palestinske skolebøkene, ber vi deg om å bli medlem eller sende en gave – Vipps 39881, bankkonto 78770654539.

Her er hva vi ønsker at du skal gjøre nå

  1. Bli medlem av MIFF (fra kr. 4 per uke)
  2. Gi en gave til MIFFs informasjonsarbeid for Israel. Vipps 39881
  3. Bestill MIFFs bøker – passer veldig godt som gave både til Israel-venner og folk som er kritiske til Israel.
  4. Bestill flyers med israelernes beste argumenter til utdeling.

Gi en gave til MIFFs arbeid for Israels sak

Med noen få klikk kan du gi med mobilen din.

0

Your Cart