MIFFs artikler
Fra det ble kjent at KFUK-KFUM Global skulle få årets Operasjon Dagsverk har MIFF publisert over 40 artikler på miff.no. Ifølge nettstedets publiseringsløsning WordPress har disse hatt til sammen 208.128 visninger.
De mest leste artiklene:
- Ti grunner til at du IKKE bør delta i årets Operasjon Dagsverk 39.393 visninger
- Operasjon Dagsverk til organisasjon som vil utsulte og utarme verdens eneste jødiske stat 19.833 visninger
- Trekker seg fra OD: – Foredragene hadde en skummel undertone av antisemittisme 13.962 visninger
- Operasjon Dagsverks nye propagandafilm viser kart hvor Israel er utslettet 10.048 visninger
MIFFs film Operasjon Dagsverk! – skap en mer rettferdig verden
En fem minutters film ble publisert 10. september. Den har hatt over 260.000 visninger i sosiale medier.
Facebook: 236.000 visninger, 1246 kommentarer, 1161 delinger.
YouTube: 24.065 visninger.
MIFFs helsides annonser
MIFF har kjøpt annonseplass for å avsløre negative sider ved årets OD.
- I september/ oktober hadde MIFF helsides annonser i avisene Dagen, Norge IDAG og Korsets Seier.
- Lørdag 27. oktober hadde MIFF helsides annonse i Aftenposten, VG, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Fædrelandsvennen, Dagsavisen og Vårt Land.
- Tirsdag 30. oktober hadde MIFF helsides annonse i Adresseavisen.
- Onsdag 31. oktober hadde MIFF helsides annonse i Aftenposten, Bergens Tidende og Stjørdalsnytt.
Til sammen har disse avisene lesertall over 1,4 millioner.
MIFFs foredrag og direktesendinger
Siden september har MIFF laget åtte direktesendinger med kommentarstoff og foredrag om Operasjon Dagsverk. Disse har til sammen hatt nesten 35.000 visninger på Facebook.
MIFF på Facebook
Det er vanskelig å få tall knyttet kun til oppdateringene relatert til Operasjon Dagsverk. Men den siste måneden før OD-dagen, fra 2. oktober til og med 1. november, har MIFF hatt en rekkevidde på Facebook på 70.000 personer i døgnet.